Co jest najważniejsze dla widoczności bloga w wyszukiwarkach?

Co jest najważniejsze dla widoczności bloga w wyszukiwarkach?

Twój blog może stać się najskuteczniejszym narzędziem marketingu internetowego, stanie się to jednak  tylko wtedy, jeśli  klienci będą mogli ten blog odnaleźć.
Chciałbym tutaj wskazać modyfikacje, jakie powinnaś/ powinieneś w Twoim blogu przeprowadzić po to , by zwiększyć widoczność dla wyszukiwarek, co sprowadzi  więcej gości (targeted visitors) i – ewentualnie – potencjalnych klientów dla Twojej firmy.

Zaczynaj zawsze artykuły od mocnych fraz kluczowych.

Ja sam nazywam je szlagwortami (ten stary termin znakomicie w tym miejscu pasuje). Dlaczego właśnie blogi  są tak wspaniałym  instrumentem optymizacji w sieci (SEO) i poprawiania sieciowej widoczności? Ponieważ każdy artykuł w blogu staje się kolejną stroną, a każda strona internetowa jest okazją do zajęcia w sieci ważnego miejsca. Dobra i aktualna treść artykułu przyciągnie do Twojego blogu gości i to gości zmotywowanych (targeted visitors), generując coraz więcej potencjalnych klientów dla Twojej firmy.

Istnieje wiele sposobów generowania aktualnej  treści do Twojego bloga:

  • Pytaj po prostu własnych klientów o to, co ich najbardziej interesuje.
  • Przeglądaj fora branżowe i portale społecznościowe, gdzie Twoi potencjalni klienci szukają odpowiedzi na dręczące ich problemy.
  • Frazy kluczowe, które chciałabyś/chciałbyś zastosować, sprawdzaj stosując Narzędzie Słów Kluczowych Google Adwords . Jest ono darmowe i pokazuje, jak wiele osób szuka Twoich fraz każdego miesiąca, sugeruje użycie fraz pokrewnych i pozwala zapoznać się z siłą konkurencji (im większa konkurencja, tym trudniej znaleźć się na pierwszej stronie w wyszukiwarce.)

Twórz tytuły zawierające frazy kluczowe.

Domyślnie tytuł artykułu staje się tytułem strony internetowej. Wzmocnij wagę tytułu dodając frazę jako tak zwany „tag”.

Wyszukiwarki przywiązują zawsze największą wagę do tytułu strony.

Zbyt często artykuły w blogu są zbyt ogólnie zatytułowane, na przykład:  „Oto słowa mądrości” , lub „Najlepszy przyjaciel człowieka.” Tytuł powinien (właśnie jak szlagwort) być konkretny i jedyny w swoim rodzaju.

Klienci  nie szukają  fraz ogólnych.

Kilka wskazówek odnośnie tytułu bloga o maksymalnej widoczności:

  • Fraza kluczowa na początku. Roboty wyszukiwarek przywiązują wagę do pierwszych kilku słów w tytule.
  • Wyszukiwarki lubią  cyfry i w ogóle porządek, i chociaż wiele osób tego nie lubi, to jednak robot woli  „101 sposobów oszczędzania pieniędzy”, czy też  „3 pytania na rozmowie kwalifikacyjnej” , co wygeneruje więcej kliknięć w wyszukiwarkach i wzmocni ogólny ranking.
  • Dwukropek Twoim przyjacielem jest!!!  Jeśli masz kilka konkurencyjnych fraz, użyj dwukropka (lub innego elementu odstępu). Masz bloga o kuchni azjatyckiej? Spróbuj „Instrukcje używania pałeczek:  jak używać pałeczek.”

Stosuj frazy kluczowe w tekście na początku, a potem często.

Twój tytuł jest najważniejszy, ale nie może pozostać sam, on musi znaleźć wsparcie w reszcie  tekstu.

Zastosuj wyrażenie kluczowe w pierwszym zdaniu, a następnie powtórz to kilka razy w dalszym ciągu artykułu.

Uwaga!  Trzeba jednak uważać, aby nie nadużywać fraz kluczowych. Google i inne wyszukiwarki mogą karać za “nadmierną-optymalizację” artykułu.

Kiedy więc jest za dużo? Nie ma tutaj żadnej magicznej formuły, ale jeśli Twój artykuł stylistycznie nie czyta się dobrze z powodu nadmiaru fraz i słów kluczowych, prawdopodobnie nadużyłaś/nadużyłeś optymalizacji.

Możesz również rwać frazy kluczowe na fragmenty. Powiedzmy, że masz tytuł , „Księgarnia Złoty Pierożek”: możesz użyć tego wyrażenia tylko raz lub dwa razy, ale również możesz użyć  jedynie „Księgarnia” i „Złoty Pierożek” oddzielnie, w innym miejscu.

Sprawdzaj tekst artykułu przy pomocy wtyczek  SEO.

Czasami dobrze jest znać opinię drugiej strony.

Istnieje wiele dobrych wtyczek SEO dla blogów, przynajmniej dla platformy  WordPress. W przeszłości używałem All In One SEO Pack, teraz używam Platinum SEO Pack.

Po napisaniu pierwszej wersji artykułu sprawdzaj przy pomocy wtyczek, czy już wykonałaś/wykonałeś wszelkie właściwe kroki po to, aby Twój artykuł zoptymalizować dla danej frazy kluczowej.

Wtyczka wymusza także tworzenia meta-opisów, tworząc frazę o określonej długości widoczną pod linkiem na stronie wyników wyszukiwarek. Chociaż różne są opinie na temat tego, czy to wpływa na ranking strony, może to z pewnością zwiększyć liczbę kliknięć, bowiem dobrze napisana fraza rozwiązuje problemy wyszukiwania rozwiązań.

Dziel się artykułami poprzez sieci społecznościowe.

Inbound Links – linki z innych stron internetowych i blogów to oznaka zwiększonej widoczności w wyszukiwarkach.  Pamiętać jednak trzeba, że linki z serwisów społecznościowych i blogów w sekcji komentarzy często posiadają atrybut  „no follow”, co oznacza, że roboty wyszukiwarek nie przenoszą korzyści.
Wyszukiwarki w przypadku sieci społecznościowych są raczej ostrożne, ale nie ma wątpliwości, że uprawnienia Facebooka wpływają dodatnio na roboty Binga, a Google+ wpływa na wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce Google.

Dzieląc artykuły z innymi na platformach społecznościowych, zwiększasz ruch i budujesz rangę strony, czy witryny. Nawet jeśli Twój  tweet, lub aktualizacja LinkedIn nie zwiększą ogólnego rankingu, mogą doprowadzić do blogera, który przyłączy się do Twojego artykułu w wątku posiadającym  znaczenie dla wyszukiwarek.

Aby zachęcać do intensywniejszej wymiany, dodaj odpowiednie „akcje”, czyli przyciski na górze i na dole bloga, zachęcając użytkowników do udostępniania treści.

Transferuj widoczność Twojego bloga w wyszukiwarkach na własną stronę, lub sklep internetowy.

Blogi są często bardziej konwersacyjne, mniej komercyjne niż tradycyjne strony. Podejście niekomercyjne często zachęca innych blogerów, aby linkowali strony z Twoim blogiem, choć normalnie nie robiliby tego ze stroną internetową firmy,  czy też ze sklepem.

Twoim celem jednak nie musi być posiadanie najbardziej popularnego bloga, lecz raczej budowa korzystnego  biznesu.  Jeśli chcesz wykorzystać własny blog po to, aby rozwijać działalność, musisz tworzyć słowa kluczowe w linkach z bloga do stron sprzedaży w witrynie internetowej.

Blog  z poradami na temat uprawy pomidorów w ogródku przydomowym może zawierać link do strony, która sprzedaje nasiona pomidorów. Informacja o znalezieniu odpowiedniej opieki dla starzejących się rodziców może mieć link do strony o usługach dla rodzin w ogóle.

Wyszukiwarki skupiają  się na słowach w linku, więc zamiast tworzyć link, który mówi, „kliknij tutaj”, lub „dowiedz się więcej”,  trzeba stworzyć taki, który mówi: „karta nasion pomidorów ” lub „plany przeprowadzki dla osób chorych.”

Bądź władcą własnej domeny.

Mimo, że jestem wielkim fanem WordPressa, nigdy nie będę prowadzić biznesu z bloga na domenie WordPress.com, albo Typepad.com, albo Blogger.com.

Blog na cudzej domenie ( np. sklep.wordpress.com) buduje widoczność w wyszukiwarkach WordPressowi, nie Tobie.

Kluczem do Twojego sukcesu jest blog z nazwą domeny, którą w pełni kontrolujesz. Może on być częścią aktualnago adresu, tj. sklep.com / blog, lub może być całkowicie oddzielną domeną,np., sklepblog.com.

Co jest najważniejsze dla widoczności bloga w wyszukiwarkach?

Stwórz bloga, który będzie generować ruch w wyszukiwarkach i dostarczy Ci  nowych potencjalnych klientów w myśl takiej prostej formuły:

  • Zbuduj blog na domenie, której jesteś właścicielką/właścicielem i którą kontrolujesz.
  • Skup się na tym, aby każdy wpis na blogu dotyczył wąskiego tematu, bogatego w specyficzne słowa kluczowe.
  • Stwórz tytuł, który zaczyna się od najlepszych słów kluczowych.
  • Używaj słów kluczowych na początku i często w artykule.
  • Sprawdzaj, czy Twój artykuł jest współdzielony w sieciach społecznych.
  • Wykorzystaj zdobytą siłę bloga stosując  linki do stron własnej witryny internetowej, lub sklepu.

 

2017-08-11T14:14:39+00:00 5 grudnia 2013|pozycjonowanie|0 komentarzy

Zostaw komentarz

SEO Powered by Platinum SEO from Techblissonline