Indeksowanie pozycjonowanych stron, czyli nowy typ katalogowania informacji, wykonywany przez wyszukiwarki internetowe.

Do czego służy pozycjonowanie strony? Do tego, aby w wyszukiwarce znalazła się ona jak najbliżej pierwszego miejsca. Natura Internetu powoduje, że wpisując w wyszukiwarkę hasło zamierzamy jak najszybciej uzyskać listę wiarygodnych źródeł i ponieważ nie mamy zbyt wiele czasu, zwracamy uwagę przede wszystkim na to, co wyszukiwarka podała nam od razu na swojej pierwszej stronie (zwykle zawierającej 10 pozycji).  Oczywiście, możemy także szukać dalej, jednak są to już sytuacje specyficzne, nas zaś interesuje norma.

Po to, by wyszukiwarka mogła określoną stronę (wpis, artykuł) odnaleźć i zacytować, musi najpierw ją sama w sieci odszukać i robią to za nią jej roboty, czyli narzędzia przeglądania sieci w poszukiwaniu nowych danych. Kierują się one odpowiednimi (zaprogramowanymi) kryteriami, co pozwala im w miliardach bitów informacji odnaleźć te odpowiednie po to, abyśmy na zakończenie procesu mogli szybko uzyskać wiedzę o najbliższej kwiaciarni. Ich praca nazywana jest indeksowaniem. Aby im tę pracę ułatwić powinniśmy nasze strony tak znormalizować, aby roboty nie miały problemów z odnalezieniem informacji, które chcemy przekazywać.

W tradycyjnej bibliotece ludzie żmudnie tworzyli katalogi złożone z kartonowych fiszek, na których ręcznie podawano tytuł książki, autora, wydawnictwo, ilość stron, krótkie streszczenie treści. Nasza niepowtarzalna strona jest dla wyszukiwarki taką książką w bibliotece Internetu, z tym, że fiszkę musimy nauczyć się robić sami, a robot ją za nas odczyta i zindeksuje, czyli wprowadzi do katalogu danych w wyszukiwarce. Ponieważ robot nie ma do dyspozycji żadnej kartonowej fiszki, informacji szuka po prostu w treści naszej strony (pamiętajmy przy tym, że treść, to tekst, czyli komunikat w określonym języku żywym). Oczywistym jest, że im bardziej logiczna i przejrzysta będzie jej konstrukcja, tym łatwiej robot przetworzy otrzymane dane.

Nasza fiszka w przypadku strony (wpisu, artykułu) składa się z tytułu, opisu, tagów i haseł (słów kluczowych). W następnych artykułach postaram się jak najjaśniej opisać każdy z podanych tutaj tematów.

2014-03-16T17:31:30+00:00 16 marca 2014|pozycjonowanie|0 komentarzy

Zostaw komentarz

SEO Powered by Platinum SEO from Techblissonline