MARKETING W SIECI 2017-08-11T14:14:37+00:00

Pozycjonowanie nie jest dyscypliną samodzielną, jest częścią marketingu odnoszącą się do instrumentarium reklamowego w sieci (jako takie jest dyscypliną stosunkowo nową, powstałą wraz z powstaniem Internetu).

Pozycjonowanie  nie charakteryzuje się  niczym wyjątkowym, średnio uzdolniony „łebmajster” powinien – ze względu na swoje zwykle obowiązki – umieć tak stworzyć witrynę internetową, aby ta znalazła się na odpowiednich miejscach w wyszukiwarkach (oczywiście, jeżeli witryna ta propaguje przekaz dotyczący odpowiednio interesującego produktu). No właśnie: produktu, bo tylko ten stanowi o wartości, która może przekonać klientów do zakupu. Mówię tutaj o sytuacjach standardowych, dotyczących 90% rynku, istnieją jednak i takie produkty, które wcale w sieci nie potrzebują reklamy (klasyczny przykład to „Coca Cola„, jej obecność w sieci służy raczej umocnieniu image’u, a nie promocji i bezpośredniej sprzedaży, lub też takie produkty spożywcze, które z racji swojej nietrwałości nie nadają się do sprzedaży w sieci – sklep mięsny w naszej dzielnicy nie wymaga reklamy w Internecie). Osobnym zagadnieniem jest tutaj sprzedaż usług (lub promowanie, zwykle lokalne, marki firmy usługowej).

Za Wikipedią: „Marketing internetowy – forma marketingu, używająca jako medium Internetu i strony WWW (World Wide Web). Służy do przesłania informacji marketingowej i pozyskania klientów. Przykłady marketingu internetowego to przede wszystkim różne formy reklamy między innymi strony rezultatów wyszukiwarki, baner, reklamy multimedialne, reklamy serwisów społecznościowych, interstitial, ogłoszenia reklamowe w Internecie, sieci reklamowe oraz e-mail marketing, łącznie z e-mail spam. Początkowo reklama w Internecie przyjmowała formę tzw. mailingu, czyli wysyłania reklam za pomocą poczty elektronicznej. W 1993 roku nastąpiła rewolucja – powstała przeglądarka internetowa Mosaic, która potrafiła wyświetlać grafikę i ramki. Od tej pory reklamodawcy mogli dotrzeć do większej liczby potencjalnych odbiorców, a sama reklama mogła przyjąć formę graficzną. Druga połowa lat 90. XX wieku, to bardzo dynamiczny rozwój Internetu i technologii z nim związanych, w tym także reklamy. Jedną z popularniejszych form jaką przyjmuje reklama internetowa są banery. Oprócz nich, według badań Gemiusa najbardziej znaną formą reklamy internetowej jest mailing reklamowy. Za reklamę można uznać również ogłoszenia internetowe lub aukcje internetowe. Największą korzyścią reklamy internetowej jest możliwość natychmiastowego publikowania informacji i treści, które nie są ograniczone pod względem geograficznym i czasowym. W tym celu pojawiające się obszary reklamy interaktywnej, stawiają nowe wyzwania reklamodawcom, którzy dotychczas korzystali z innych strategii. Inną zaletą jest skuteczność inwestycji reklamodawcy. Reklama internetowa pozwala na dostosowanie reklam do zawartości stron internetowych. Na przykład AdWords, Yahoo! Search Marketing, Google AdSense umożliwiają umieszczanie reklam na odpowiednich stronach internetowych lub obok wyników wyszukiwania słów kluczowych.”

SEO Powered by Platinum SEO from Techblissonline