PPK – PRODUKT POPULARNOŚĆ KONWERSJA 2017-08-11T14:14:37+00:00

Trójca PPK (produkt – popularność – konwersja) jest konsekwencją stosowania w praktyce zasady: 1. masz dobry produkt, 2. masz do tego produktu stronę internetową, 3. teraz tylko potrzebujesz jak największej liczby odwiedzających (traffic), aby świat zachłysnął się twoim produktem i zaczął kupować go setkami, tysiącami, milionami.

Otóż po pierwsze: nie każdy „dobry” produkt nadaje się do Internetu, po drugie: co za tym idzie twoja strona internetowa może sprzedawać tylko to, co się do sprzedaży w Internecie nadaje, po trzecie: czy prawdą jest, że duża ilość kiepskich odwiedzających może uczynić cię bogatym/bogatą?

Z własnego doświadczenia zbieranego od początku istnienia Internetu mogę uczciwie powiedzieć, że – szczególnie odnośnie tego „po trzecie” – obiegowe opinie dalece mijają się z prawdą. Triada jest tylko pozornie prosta (produkt, strona, ruch), jeżeli za tymi trzema elementami nie stoi solidna wiedza na temat marketingu w ogóle, a w sieci w szczególności, niewiele się ona do aktywnej i korzystnej obecności w sieci przyda.

Proponuję więc (bardzo sprawę upraszczając) triadę PPK (produkt-popularność-konwersja), bo jest przynajmniej reklamowo chwytliwa i jest trochę bliższa rzeczywistości (zwłaszcza w przypadku konwersji, która jest praktycznym zastosowaniem przełożenia popularności produktu na sprzedaż). Bez konwersji, czyli konkretnych pieniędzy na nic się zdaje nawet pierwsze miejsce w wyszukiwarkach.

Za Wikipedią na temat SEO (pozycjonowania): „Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. Search engine optimization – SEO; zwana także pozycjonowaniem) – działania zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i wyrażeń kluczowych. Pozycjonowanie jest elementem szeroko pojętego marketingu internetowego. Pozycjonowanie bazuje na znanych elementach działania algorytmu wyszukiwarek, ciągłym poznawaniu nowych, które algorytmy biorą pod uwagę przy rangowaniu strony oraz na weryfikowaniu już istniejących. W polskiej nomenklaturze branżowej dominuje rozróżnienie między pozycjonowaniem a optymalizacją stron, choć często wyrażenia te mogą być używane zamiennie. Pierwszy z terminów odnosi się do działań prowadzonych poza docelową witryną (np. Link building), zaś optymalizacja w takim kontekście oznacza działania prowadzone bezpośrednio na stronie internetowej (wpływające na jej budowę, treść i strukturę).”

SEO Powered by Platinum SEO from Techblissonline