Słowa kluczowe i ich wartość

Zainteresowanych tematem i znających angielski zapraszam do zapoznania się z artykułem Danny’iego Sullivana w Search Engine Land. Powszechne opinie wynikają z przyzwyczajeń i nie mają wiele wspólnego z rzeczywistością. Obiegowy banał o tym, że słowa kluczowe (keywords) faktycznie stanowią o pozycji strony w wyszukiwarkach, jest codziennie deptany przez rzeczywistość.

Sprawa jest – chyba – bardzo prosta. Odnosi się ona do zdrowego rozsądku i do normalnego podejścia do handlu. Strona internetowa jest takim samym towarem, jak każdy inny i tak jak każdy towar podlega prawom zainteresowania, popytu i podaży. To po prostu znaczy, że jeśli klient jakiegoś towaru sobie nie życzy, to go nie obejrzy i nie kupi. Słowa kluczowe umieszczone w meta tagu są jedynie wskazówką dla robotów, nie stanowią one jednak o jakości strony. Google uznały ten fakt za wystarczająco oczywisty i ich robot nawet nie zawraca sobie głowy wyszukiwaniem takiego tagu w kodzie strony. Jeżeli witryna zawiera strony z wartościowymi treściami, które robot porówna z innymi treściami i uzna, że nie są one innych stron prostym małpim powtórzeniem, nie będą wcale potrzebne specjalne słowa kluczowe do zaindeksowania treści i już po (maksimum) trzech dniach wyszukiwarka wskaże takie strony na jak najwyższych pozycjach. Pozycja strony zależy także od tego, czy zawiera ona frazy najbardziej poszukiwane (ilość poszukiwanych fraz w wyszukiwarkach) i czy te frazy odnajdują się w określonej ilości stron indeksowanych przez wyszukiwarki. Dajmy na to, w ostatnim czasie hasło „Palikot Lewica” było – prawdopodobnie – wpisywane przez poszukujących – dajmy na to – milion razy w wyszukiwarce, a stron na ten temat z wyraźnie określoną taka samą frazą było w świecie – dajmy na to – 100. Szansa więc na ich wysoką pozycję w wyszukiwarkach była ogromna . Gdyby jednak takich samych stron na świecie było 10.000.000, szansa ich byłaby sto tysięcy razy mniejsza. Jeżeli strona posiada dobry produkt, poparty dobrym opisem i jeśli na ten produkt jest duże zapotrzebowanie, przy niewielkiej ilości konkurencyjnych producentów, szansa na dobrą pozycję, a co za tym idzie sprzedaż jest prawie stuprocentowa. Ot i cały sekret, cała reszta to jedynie pozycjonerski bajer.

Oczywiście pozycjonowanie ma swój sens przy dużej konkurencji na rynku lansując określony produkt, jest instrumentem marketingowym, jak wszystkie pozostałe, jednakże przestrzegam przed fetyszyzowaniem pozycjonowania, SEO, słów kluczowych i takich tam podobnych, gdyż można się w tym zupełnie zatracić.

2017-08-11T14:14:39+00:00 20 lipca 2012|pozycjonowanie|0 komentarzy

Zostaw komentarz

SEO Powered by Platinum SEO from Techblissonline