Konwersja to wskaźnik skuteczności strony internetowej, która zamierza działać komercyjnie . Konwersja ujawnia się w chwili, kiedy  klient/odwiedzający stronę wykona zadaną przez “łebmajstra” czynność, którą może być dodanie produktu do koszyka i złożenie zamówienia itp.

Wskaźnik konwersji = Ilość wykonań pożądanej czynności na stronie / Ilość unikalnych odwiedzin na stronie

Bez konwersji nie ma żadnej sprzedaży. Strona może być cytowana przez wyszukiwarki na pierwszych miejscach, może mieć wielu odwiedzających, którzy zapoznawać się będą się z jej treścią, mimo to żaden z nich nie kupi proponowanej przez nas książki, nie zapisze się na listę mailingową, nie zechce skorzystać z naszego “newslettera”.

Zwiększanie konwersji jest więc, co łatwo zauważyć, swoistym procesem sprzedaży towaru. W zwyczajnym sklepie działania potęgujące konwersję są w rękach sprzedawcy, w naszym przypadku instrumenty sprzedawcy powinny znaleźć się i zadziałać jako element marketingowy na stronie (tutaj zaś pojawia się składnik “popularność“, którego “konwersja” staje się, w dużym myślowym skrócie, konkretnym wyrazem).